Fri frakt
Auktoriserad återförsäljare – Alltid fri frakt

Handla & Betala

Originalprodukter och produktgarantier

Cosmeco.se är en AUKTORISERAD återförsäljare av varumärkena

HUDVÅRD: Akademikliniken, Babor, Biodroga MD, Bliss, Beauté Pacifique, Beauty PRO Sheet mask, Dermacetuic, Dermalogica, Elizabeth Arden PRO, Eneomey, Madara, MawiLove, M Picaut, Niod, Peter Thomas Roth, Rodial

MAKEUP: Youngblood, Nouba, bareMinerals, Treat Collection

KROPPSVÅRD/ Solskydd James Read, Eve Technology

Detta innebär att vi enbart säljer produkter från dessa varumärkens Svenska generalagenter. På så sätt garanterar vi att du endast handlar nytillverkade originalprodukter.

Garantier på produkterna lämnas av respektive tillverkare. Cosmeco.se lämnar inga ytterligare garantier utöver den av tillverkaren specificerade.

Så handlar du hos oss

Du handlar hos oss genom att lägga de produkter du vill köpa i varukorgen och sedan slutföra beställningen.

Ett avtal om köp mellan dig och Cosmeco.se upprättas samtidigt som Cosmeco.se bekräftar din beställning genom att skicka en beställningsbekräftelse till den e-postadress som du har angivit.

Cosmeco.se ingår inte ett avtal med minderåriga (under 18år) utan målsmans tillstånd. Cosmeco.se förbehåller sig rätten att neka en beställning.

Vid upptäckt av eventuella falsk beställningar eller andra former av bedrägerier så kommer ärendet omedelbart att polisanmälas.

Priser

Priserna hos Cosmeco.se är alltid angivna i Svenska kronor inklusive moms (för närvarande 25%).

Tryck-och skrivfel

Vi reserverar oss för eventuella tryck- och skrivfel ex vis avseende priser eller storlekar. Skulle felaktigheter i Cosmeco.se finnas, förbehåller sig Cosmeco.se sig rätten att korrigera dessa i efterhand. Om detta händer, kontaktar Cosmeco.se dig och informerar dig om felaktigheten. Du har du rätt att antingen ändra och fullfölja, eller återkalla, din beställning.

Kampanjer

Kampanjer gäller så långt lagret räcker.

Betalning

Cosmeco.se använder sig av Klarna AB (Klarna AB org nr 556737-0431) som mellanhand för hantering av betalningar.

Fakturabetalning utgör förvalt betalningsalternativ men du kan även välj delbetalning med Klarna konto, Klarna kortbetalning (VISA och MASTERCARD), samt Klarna direkt betalning via din bank.

Villkor och information om Klarnas tjänster finner du på www.klarna.se

1. Fakturabetalning

När du betalar med Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter. Du betalar alltid efter det att du fått hem de produkter du beställt.

  • Alltid 14 dagars betalningstid
  • Möjlighet till delbetalning
  • Enkelt att ladda ner fakturan från Klarna.se

2. Delbetalning

Betalsätt för dig som du själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter och du samlar alla dina köp på ett och samma konto oavsett vilken butik du handlar på via Klarna konto. Det betyder en faktura på alla köp. Betalning sker i slutet av månaden, d v s du kan alltid betala efter du fått din lön.

  • Få alltid hem produkten innan du betalar
  • Betala från 50 sek eller 1/24 av beloppet
  • Handla nu – betala i slutet av nästkommande månad
  • En aviavgift på 29 sek, oavsett antalet köp
  • Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång.

Vid ett köp om 10000 sek med klarna kontobasvillkor är uppläggnings avgift 0 sek. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 sek. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbetalning är 955 sek. Exemplet förutsätter att avbetalningen sker under ett års tid. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post. Allmänna villkor och standardiserad europeisk konsumentkreditinformation hittar du på www.klarna.se.

3. Kortbetalning

Med Klarna kortbetalning kan du betala med VISA och MASTERCARD. Kortet debiteras i samband med beställningen. Klarna hanterar kortuppgifter och är auktoriserad med PCI DSS certifiering för att garantera att kundernas kortuppgifter överförs och lagras säkert i krypterad form.

4. Direktbetalning

Med Klarna direktbetalning kan du betala direkt från ditt bankkonto. Klarna överför och skyddar dina uppgifter på ett säkert sätt i krypterad form i kommunikationen med banken. Vid direktbetalning måste du som kund logga in och identifiera dig på din bank. När du genomför inloggning och godkänt köpet hos din bank är betalningen klar.

Leveranser och Frakt

Alla beställningar som läggs innan 12.00 vardagar skickas samma dag.

Beställer du på en helgdag skickar vi din beställning näst kommande vardag. Normal leveranstid är 1-3 dagar men kan ibland vara något längre beroende var i Sverige du bor.

Skulle din leverans bli försenad vill vi gärna att du kontaktar oss så att vi kan undersöka vad som orsakat förseningen och åtgärda denna.

Vi reserverar oss för leveransförseningar orsakade av distributör/transportör och andra omständigheter utanför Cosmeco.se’s kontroll.

Frakt utan kostnad

Du som kund betalar ingenting för frakten. Vi levererar fraktfritt. Vår egen kostnad för frakten är dock 49 kr. På så sätt får du en säker leverans med spårbart nummer och full försäkring på din beställning om något skulle hända med denna under leveransen.

Vi levererar våra produkter antingen som paket eller brev. Paketen levereras till valt utlämningsställe.

Cosmeco.se har valt PostNord för sin frakt. För dig innebär detta snabba och säkra leveranser samt ett stort antal utlämningsställen. Du får en SMS avisering från ditt utlännings ställe när dina produkter finns att hämta.

Om du av misstag tappar bort ditt spårbara nummer så får du ringa eller maila till Cosmeco.se så hjälper vi dig med att identifiera detta.

Det är upp till dig som kund att ange en giltig och korrekt leveransadress. Om Cosmeco.se får tillbaka ett paket eller brev som skickats till fel adress får du som kund stå för kostnaden för en ny frakt.

Ej Uthämtat Paket

Paketet ligger på ditt utlämningsställe i 14 dagar räknat från den dagen det levererades dit. Om paketet inte hämtas ut under denna tidsperiod skickas en påminnelse till dig. Hämtas paketet inte ut trots denna påminnelse skickas det tillbaks till Cosmeco.se. Vi kommer då att debitera dig 200 kr för administrativa avgifter samt porto.

Returer och Ångerrätt

Du som kund har alltid 14 dagars öppet köp på din beställning räknat från dagen du fick aviseringen om leverans. Under denna period kan du alltid ångra ditt köp och få dina pengar åter. Du som kund bär dock kostnaden för returfrakten.

Kontakta kundtjänst innan du returnerar dina produkter och ange kundnummer eller fakturanummer. Då kan vi skicka en returfraktsedel till dig. På så sätt kan ditt returärende hanteras och identifieras.

Kraven för att produkten skall kunna returneras som ett resultat av ett ångrat köp, och att du därmed skall få dina pengar åter, är följande:

  • Att du som kund ångrar ditt köp och returnerar produkten till Cosmeco.se inom den angivna 14 dagars perioden
  • Att produkten samt dess originalförpackning returneras till Cosmeco.se i oöppnat, obruten, komplett, oskadat, oförändrat, oanvänt och säljbart skick.

Vi föreslår därför att den returnerade originalförpackningen innehållandes produkten paketeras ordentligt och skickas med rekommenderat post till Cosmeco.se.

Returen accepteras ej om produkten samt dess originalförpackning returneras till Cosmeco.se i öppnat, brutet, icke-komplett, skadat, förändrat, använt och/eller ej säljbart skick. Då får du inte heller dina pengar tillbaka.

Av hygieniska skäl godkänner vi inte returer av mascara och läppglans när plomberingen är bruten.

När returen har godkänts av Cosmeco.se enligt ovan gör vi en återbetalning av den aktuella köpesumman inom några dagar. Vid köp med Klarna Faktura eller Klarna Konto kan vi makulera beställningen från kontot eller fakturan om du inte redan har betalat in något på den. Har du valt att betala med kort sätts pengarna tillbaka på ditt konto. Har du betalt in pengar via bank får du pengarna insatta på ditt konto.

Reklamationer

Du som kund är ansvarig för att kontrollera att de beställda produkterna är oskadade i samband med mottagandet av det levererade paketet alternativt brevet.

Skulle produkten vid mottagandet vara felaktig eller skadad måste en reklamation göras till Cosmeco.se inom skälig tid räknat från mottagandet. Reklamationen görs i så fall genom att skriftligen kontakta oss på Cosmeco.se. Ange då ditt kundnummer eller fakturanummer och vad som är skälet till din reklamation.

Reklamationer godkänns endast om den aktuella produkten är felaktig eller skadad redan vid leverans från Cosmeco.se. Vid reklamationer tillämpas vidare konsumentköplagen, se www.konsumentverket.se.

För att en reklamation skall godkännas har våra leverantörer ett krav på att minst 50% av produktens innehåll finns kvar vid returen.

I övrigt förutsätter en godkänd reklamation av en felaktig produkt att produkten samt dess originalförpackning returneras till Cosmeco.se i oöppnat, obruten, komplett, oskadat, oförändrat, oanvänt och säljbart skick. Detsamma gäller för en skadad produkt med undantag för kravet att produkten skall vara oskadad vid returen.

Om du fått en allergisk reaktion på någon av de produkter du köpt från oss ber vid dig att kontakta Cosmeco.se innan du skickar tillbaka den produkt som orsakat den allergiska reaktionen. I tillägg vill vi att du även tar en bild av den allergiska reaktionen och mailar denna samt en beskrivning av den allergiska reaktionen till Cosmeco.se. Detta är ett krav från våra leverantörer.

För att en reklamation baserat på en allergisk reaktion skall godkännas har våra leverantörer dessutom ett krav på att minst 50% av produktens innehåll finns kvar vid returen.

När vi mottagit, granskat och godkänt din reklamation skickar vi ut instruktioner till dig hur du skall gå tillväga för att returnera den reklamerade produkten. Vi står då för kostnaden för returfrakten av den reklamerade produkten.

När reklamationen har godkänts av Cosmeco.se enligt ovan gör vi en återbetalning av den aktuella köpesumman inom några dagar. Vid köp med Klarna Faktura eller Klarna Konto kan vi makulera beställningen från kontot eller fakturan om du inte redan har betalat in något på den. Har du valt att betala med kort sätts pengarna tillbaka på ditt konto. Har du betalt in pengar via bank får du pengarna insatta på ditt konto.